Strona BIP wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji oferowanych usług.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie tych plików.
W innym przypadku prosimy o opuszczenie portalu.
Strona Główna Strona Główna Strona Główna logo urzędu
Urząd Gminy Chełm Śląski
Szukaj...
Dane podmiotu
Spis podmiotów
Menu przedmiotowe
 
Wydziały, referaty Drukuj...
Nazwa
Referat Spraw Społecznych i Organizacyjnych

Adres
ul. Konarskiego 2
41-403 Chełm Śląski
Kontakt
Telefon
(032) 2257503, 2257504, 2257540, 2258029 wew. 22, 29, 39, 50, 27
Fax
wew. 43
Zadania
Referat Spraw Społecznych i Organizacyjnych    Sprawy organizacyjne       I. Do zakresu spraw administracyjno-gospodarczych należy     w szczególności :     1)przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji  oraz prowadzenie jej rejestracji,    2)wysyłanie  korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji,    3)obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez wójta,   4)prowadzenie ogólnego rejestru skarg i wniosków  , nadzór nad  ich terminowym załatwieniem,    5)obsługiwanie łącznicy telefonicznej i telefaksu ,    6)udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych urzędu,    7)prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień zawieranych przez gminę,    8)prowadzenie centralnego rejestru rachunków i faktur wpływających do urzędu,    9)prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb urzędu oraz tablic urzędowych i informacyjnych,    10)prenumerata prasy, czasopism , zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa specjalistyczne                           i fachowe oraz prowadzenie podręcznej biblioteki urzędu,    11) ochrona mienia i sprawy socjalne,    12) rejestr pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,        13) zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, środki czystości –prowadzenie magazynu                w tym zakresie,    14) zaopatrywanie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie,     15) sprawy związane z bieżącymi remontami oraz konserwacją pomieszczeń i inwentarza   biurowego,     16) gospodarka drukami i formularzami,    17) ewidencja środków nietrwałych w urzędzie,    18)nadzór nad utrzymaniem porządku, czystości w pomieszczeniach budynku, dekorowanie budynku,    19)nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego,    20)nadzór nad pracą pracowników obsługi urzędu,    21)wykonywanie wszelkich czynności  związanych z wyborami, referendami i spisami,    22)prowadzenie archiwum urzędu.      II.Do   zakresu  spraw pracowniczych należy w szczególności:    1)prowadzenie dokumentacji w  sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników urzędu i  kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,    2)przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,    3)kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,    4)prowadzenie spraw związanych ze   szkoleniami i kursami pracowników urzędu ,    5)ewidencja czasu pracy pracowników,    6)prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy ,    7)planowanie i rozliczanie czasu pracy pracowników obsługi.      III.  Do  spraw w zakresie informatyki należy w szczególności :    1)przygotowanie umów z jednostkami autorskimi na zakup systemów,    2)nadzór nad wdrażaniem systemów i ich prawidłową eksploatacją,    3)zabezpieczenie systemu i materiałów eksploatacyjnych,    4)organizowanie szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,    5)nadzór nad funkcjonowaniem programów komputerowych w urzędzie,    6)prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem urzędu w sprzęt komputerowy,    7)prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej,    8)prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy.      IV. Do spraw w  zakresie ochrony p-poż należy w  szczególności :    1)prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem OSP  w sprzęt i środki alarmowania,    2)prowadzenie dokumentacji finansowej i rozliczeniowej związanej z kosztami                utrzymania OSP .       V. Do zakresu spraw związanych z BHP należy w szczególności :         1)przestrzeganie i egzekwowanie obowiązujących w tym zakresie przepisów,    2)przeprowadzanie okresowych kontroli warunków pracy oraz zasad przestrzegania bhp              w urzędzie,    3)stwierdzanie zagrożeń zawodowych,    4)zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,   5)przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji dotyczących bhp,    6)rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy , chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,   7)udział w dochodzeniach powypadkowych.             Sprawy obywatelskie      I. Jako zadania zlecone prowadzone są  w szczególności sprawy :    1)prowadzenie rejestru stałych mieszkańców i jego aktualizacja,    2)dokonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały   i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym  zakresie,    3)przekazywanie danych do Centralnego Banku Danych, Rządowego Centrum     Informatycznego PESEL, WKU, poszczególnych  urzędów miast i  gmin, udzielanie      informacji adresowej,    4)prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w sprawach   o      wymeldowanie i zameldowanie na pobyt stały,    5)uczestnictwa w pracach związanych z przeprowadzeniem wyborów, sporządzeniem spisów wyborców, wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania,    6)sporządzanie  spisów i wykazów na potrzeby różnych instytucji,    7)prowadzenie rejestrów i wydawanie zaświadczeń w zakresie ewidencji ludności,    8)wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, paszportów i  prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.             II. Do zakresu spraw wojskowych należy w szczególności :    1)rejestracja i ewidencja przedpoborowych  z terenu gminy,    2)przygotowanie dokumentacji i współudział w  przeprowadzeniu poboru,     3)przyjmowanie, opiniowanie i kompletowanie podań oraz wydawanie decyzji   o przedterminowe zwolnienie żołnierzy z pełnienia służby wojskowej z tytułu sprawowania opieki nad członkiem rodziny, osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego lub uznania za jedynego żywiciela.    III. W zakresie działalności gospodarczej prowadzone są w szczególności sprawy związane z:    1)prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej,    2) wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji,    3)wydawaniem decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,    4)wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż  napojów alkoholowych w lokalach   gastronomicznych i placówkach handlowych,   5)ustaleniem czasu pracy placówek handlowych , usługowych i gastronomicznych.        IV.W zakresie spraw społecznych prowadzone są w szczególności sprawy    związane z wydawaniem zezwoleń na organizowanie :    1) zbiórek publicznych,    2) zgromadzeń    3)imprez masowch.      Edukacja , Kultura ,Kultura – Fizyczna ,Zdrowie  i Opieka Społeczna        I.  Do zadań w  zakresie oświaty  należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola i szkoły a  w szczególności :     1)prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ,przekształcaniem i likwidowaniem gminnych jednostek oświatowych,    2)kształtowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,    3)analiza arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych,    4)organizacja bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,    5)kontrola spełniania obowiązku nauki przez uczniów kończących gimnazjum,    6)koordynacja działań i kontrola organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,    7)prace przygotowawcze związane z  powierzaniem stanowisk dyrektorów szkół i placówek oświatowych,    8)organizowanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się   o uzyskanie stopnia awansu zawodowego,    9)prowadzenie rejestru aktów nadania stopni awansu zawodowego,    10)realizacja zadań związanych z rządowymi programami udzielania finansowego wsparcia dla uczniów ,    11)opracowywanie sprawozdań ,analiz dotyczących placówek oświatowych na potrzeby  własne i różnych instytucji,    12)współdziałanie z różnymi instytucjami w zakresie oświaty,    13)prowadzenie rejestru placówek oświatowych .      II. Do zadań w  zakresie kultury i sztuki należy w szczególności:    1)organizacja imprez kulturalnych na terenie gminy,    2)współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w zakresie organizacji imprez kulturalnych , oraz z innymi organizacjami, instytucjami,    3)nadzór nad instytucjami kultury tj. Gminną Biblioteką Publiczną ,Gminną Świetlicą Środowiskową oraz współdziałanie z tymi instytucjami,    4)prowadzenie spraw w zakresie upamiętnienia i ochrony miejsc pamięci narodowej,    5)koordynowanie współpracy zagranicznej w tym organizacja wymiany kulturalnej    z zagranicą,    6)współdziałanie z wydawnictwami , instytucjami zajmującymi się upowszechnianiem  kultury,   7)prowadzenie ksiąg rejestrowych instytucji kultury .      III. Do zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu należy w  szczególności:     1)upowszechnienie wszystkich form kultury fizycznej,     2)organizacja gminnych zawodów i turniejów sportowych,    3)współdziałanie z klubami  i  stowarzyszeniami  w zakresie rozwoju kultury fizycznej,    4)realizacja zadań związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych .           IV.    Do zadań w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej należy w szczególności:    1)  nadzór nad działalnością statutową   publicznego zakładu opieki zdrowotnej,    2)  kontrola prawidłowego  wykorzystania  przyznanej  dotacji dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej  ,    3) ocena stopnia zaspokajania potrzeb mieszkańców na świadczenia i usługi z zakresu ochrony zdrowia oraz   dostępności do tych świadczeń,    4)    realizacja  programu   Gminnej Komisji Rozwiązywania    Problemów    Alkoholowych, współpraca z Komisją,    5) koordynacja i nadzorowanie spraw z zakresu pomocy społecznej  .          
Opis
Opis wydziału
Pliki
Szczegóły publikacji...
    Data ost. zmiany: 31 marca 2009
    Wszystkie zmiany
Licznik odwiedzin: 1111476 Strona Urzędu Oficjalna strona o BIP