Zadania | Do zadań stanowiska d/s Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy planowanie, organizowanie, kierowanie i koordynacja realizacji ogółu przedsięwzięć związanych z powstałymi sytuacjami kryzysowymi , ochroną ludności oraz realizacja zadań obrony cywilnej przez wszystkie podmioty gospodarcze i organizacje społeczne działające na terenie gminy a w szczególności: 1) realizacja zadań należących do zespołu reagowania kryzysowego 2) przygotowywanie i zapewnianie działania elementów systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania
3) organizowanie i utrzymywanie systemu łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego
4) ustalenie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie gminy 5) opracowywanie planów obrony cywilnej gminy , nadzór i opiniowanie planów obrony cywilnej instytucji oraz ich wdrażanie
6) tworzenie struktur obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad formacjami obrony cywilnej
7) koordynacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratowniczych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska 8) nadzór w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej oraz jego ewidencja
9) prowadzenie zadań związanych z akcją kurierską. |