SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

  1. Do zakresu spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności :

  1. przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie jej rejestracji,
  2. wysyłanie korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji,
  3. obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez wójta,
  4. prowadzenie ogólnego rejestru skarg i wniosków , nadzór nad ich terminowym załatwieniem,
  5. obsługiwanie łącznicy telefonicznej i telefaksu ,
  6. udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych urzędu,
  7. prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień zawieranych przez gminę,
  8. prowadzenie centralnego rejestru rachunków i faktur wpływających do urzędu,
  9. prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb urzędu oraz tablic urzędowych i informacyjnych,
  10. prenumerata prasy, czasopism , zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa specjalistyczne i fachowe oraz prowadzenie podręcznej biblioteki urzędu,
  11. ochrona mienia i sprawy socjalne,
  12. rejestr pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,
  13. zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, środki czystości –prowadzenie magazynu w tym zakresie,
  14. zaopatrywanie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie,
  15. sprawy związane z bieżącymi remontami oraz konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego,
  16. gospodarka drukami i formularzami,
  17. ewidencja środków nietrwałych w urzędzie,
  18. nadzór nad utrzymaniem porządku, czystości w pomieszczeniach budynku, dekorowanie budynku,
  19. nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego,
  20. nadzór nad pracą pracowników obsługi urzędu,
  21. wykonywanie wszelkich czynności związanych z wyborami, referendami i spisami,
  22. prowadzenie archiwum urzędu.

 

 

  1. Do zakresu spraw pracowniczych należy w szczególności:

  1. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  2. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
  3. kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
  4. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i kursami pracowników urzędu ,
  5. ewidencja czasu pracy pracowników,
  6. prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy ,
  7. planowanie i rozliczanie czasu pracy pracowników obsługi.

 

 

  1. Do spraw w zakresie informatyki należy w szczególności :

  1. przygotowanie umów z jednostkami autorskimi na zakup systemów,
  2. nadzór nad wdrażaniem systemów i ich prawidłową eksploatacją,
  3. zabezpieczenie systemu i materiałów eksploatacyjnych,
  4. organizowanie szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
  5. nadzór nad funkcjonowaniem programów komputerowych w urzędzie,
  6. prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem urzędu w sprzęt komputerowy,
  7. prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej,
  8. prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy.

 

  1. Do spraw w zakresie ochrony p-poż należy w szczególności :

  1. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem OSP w sprzęt i środki alarmowania,
  2. prowadzenie dokumentacji finansowej i rozliczeniowej związanej z kosztami utrzymania OSP .

 

  1. Do zakresu spraw związanych z BHP należy w szczególności :

  1. przestrzeganie i egzekwowanie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
  2. przeprowadzanie okresowych kontroli warunków pracy oraz zasad przestrzegania bhp w urzędzie,
  3. stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
  4. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
  5. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji dotyczących bhp,
  6. rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy , chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
  7. udział w dochodzeniach powypadkowych.

 

 

 

Sprawy obywatelskie

  1. Jako zadania zlecone prowadzone są w szczególności sprawy :

  1. prowadzenie rejestru stałych mieszkańców i jego aktualizacja,
  2. dokonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
  3. przekazywanie danych do Centralnego Banku Danych, Rządowego Centrum Informatycznego PESEL, WKU, poszczególnych urzędów miast i gmin, udzielanie informacji adresowej,
  4. prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie na pobyt stały,

  1. uczestnictwa w pracach związanych z przeprowadzeniem wyborów, sporządzeniem spisów wyborców, wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania,
  2. sporządzanie spisów i wykazów na potrzeby różnych instytucji,
  3. prowadzenie rejestrów i wydawanie zaświadczeń w zakresie ewidencji ludności,
  4. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, paszportów i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.

  1. Do zakresu spraw wojskowych należy w szczególności :

  1. rejestracja i ewidencja przedpoborowych z terenu gminy,
  2. przygotowanie dokumentacji i współudział w przeprowadzeniu poboru,
  3. przyjmowanie, opiniowanie i kompletowanie podań oraz wydawanie decyzji o przedterminowe zwolnienie żołnierzy z pełnienia służby wojskowej z tytułu sprawowania opieki nad członkiem rodziny, osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego lub uznania za jedynego żywiciela.

 

  1. W zakresie działalności gospodarczej prowadzone są w szczególności sprawy związane z:

  1. prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej,
  2. wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
  3. wydawaniem decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
  4. wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach
  5. gastronomicznych i placówkach handlowych,

  6. ustaleniem czasu pracy placówek handlowych , usługowych i gastronomicznych.

 

  1. W zakresie spraw społecznych prowadzone są w szczególności sprawy

związane z wydawaniem zezwoleń na organizowanie :

  1. zbiórek publicznych,
  2. zgromadzeń
  3. imprez masowch.

 

 

Edukacja , Kultura ,Kultura – Fizyczna ,Zdrowie i Opieka Społeczna

  1. Do zadań w zakresie oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola i szkoły a w szczególności :

  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ,przekształcaniem i likwidowaniem gminnych jednostek oświatowych,
  2. kształtowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  3. analiza arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych,
  4. organizacja bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
  5. kontrola spełniania obowiązku nauki przez uczniów kończących gimnazjum,
  6. koordynacja działań i kontrola organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,
  7. prace przygotowawcze związane z powierzaniem stanowisk dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
  8. organizowanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o uzyskanie stopnia awansu zawodowego,
  9. prowadzenie rejestru aktów nadania stopni awansu zawodowego,
  10. realizacja zadań związanych z rządowymi programami udzielania finansowego wsparcia dla uczniów ,
  11. opracowywanie sprawozdań ,analiz dotyczących placówek oświatowych na potrzeby własne i różnych instytucji,
  12. współdziałanie z różnymi instytucjami w zakresie oświaty,
  13. prowadzenie rejestru placówek oświatowych .

  1. Do zadań w zakresie kultury i sztuki należy w szczególności:

  1. organizacja imprez kulturalnych na terenie gminy,
  2. współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w zakresie organizacji imprez kulturalnych , oraz z innymi organizacjami, instytucjami,
  3. nadzór nad instytucjami kultury tj. Gminną Biblioteką Publiczną ,Gminną Świetlicą Środowiskową oraz współdziałanie z tymi instytucjami,
  4. prowadzenie spraw w zakresie upamiętnienia i ochrony miejsc pamięci narodowej,
  5. koordynowanie współpracy zagranicznej w tym organizacja wymiany kulturalnej z zagranicą,
  6. współdziałanie z wydawnictwami , instytucjami zajmującymi się upowszechnianiem kultury,
  7. prowadzenie ksiąg rejestrowych instytucji kultury .

  1. Do zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu należy w szczególności:

  1. upowszechnienie wszystkich form kultury fizycznej,
  2. organizacja gminnych zawodów i turniejów sportowych,
  3. współdziałanie z klubami i stowarzyszeniami w zakresie rozwoju kultury fizycznej,
  4. realizacja zadań związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych .

  1. Do zadań w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej należy w szczególności:

  1. nadzór nad działalnością statutową publicznego zakładu opieki zdrowotnej,
  2. kontrola prawidłowego wykorzystania przyznanej dotacji dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej ,
  3. ocena stopnia zaspokajania potrzeb mieszkańców na świadczenia i usługi z zakresu ochrony zdrowia oraz dostępności do tych świadczeń,
  4. realizacja programu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, współpraca z Komisją,
  5. koordynacja i nadzorowanie spraw z zakresu pomocy społecznej .