Do zakresu spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności :
przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie jej rejestracji,
wysyłanie korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji,
obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez wójta,
prowadzenie ogólnego rejestru skarg i wniosków , nadzór nad ich terminowym załatwieniem,
obsługiwanie łącznicy telefonicznej i telefaksu ,
udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych urzędu,
prowadzenie centralnego rejestru umów i porozumień zawieranych przez gminę,
prowadzenie centralnego rejestru rachunków i faktur wpływających do urzędu,
prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb urzędu oraz tablic urzędowych i informacyjnych,
prenumerata prasy, czasopism , zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa specjalistyczne i fachowe oraz prowadzenie podręcznej biblioteki urzędu,
ochrona mienia i sprawy socjalne,
rejestr pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,
zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, środki czystości –prowadzenie magazynu w tym zakresie,
zaopatrywanie urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie,
sprawy związane z bieżącymi remontami oraz konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego,
gospodarka drukami i formularzami,
ewidencja środków nietrwałych w urzędzie,
nadzór nad utrzymaniem porządku, czystości w pomieszczeniach budynku, dekorowanie budynku,
nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego,
nadzór nad pracą pracowników obsługi urzędu,
wykonywanie wszelkich czynności związanych z wyborami, referendami i spisami,
prowadzenie archiwum urzędu.
Do zakresu spraw pracowniczych należy w szczególności:
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i kursami pracowników urzędu ,
ewidencja czasu pracy pracowników,
prowadzenie rocznych kart ewidencji obecności w pracy ,
planowanie i rozliczanie czasu pracy pracowników obsługi.
Do spraw w zakresie informatyki należy w szczególności :
przygotowanie umów z jednostkami autorskimi na zakup systemów,
nadzór nad wdrażaniem systemów i ich prawidłową eksploatacją,
zabezpieczenie systemu i materiałów eksploatacyjnych,
organizowanie szkoleń w zakresie obsługi sprzętu komputerowego,
nadzór nad funkcjonowaniem programów komputerowych w urzędzie,
prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem urzędu w sprzęt komputerowy,
prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej,
prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy.
Do spraw w zakresie ochrony p-poż należy w szczególności :
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem OSP w sprzęt i środki alarmowania,
prowadzenie dokumentacji finansowej i rozliczeniowej związanej z kosztami
utrzymania OSP .
Do zakresu spraw związanych z BHP należy w szczególności :
przestrzeganie i egzekwowanie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
przeprowadzanie okresowych kontroli warunków pracy oraz zasad przestrzegania bhp w urzędzie,
stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji dotyczących bhp,
rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy , chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
udział w dochodzeniach powypadkowych.
Sprawy obywatelskie
Jako zadania zlecone prowadzone są w szczególności sprawy :
prowadzenie rejestru stałych mieszkańców i jego aktualizacja,
dokonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
przekazywanie danych do Centralnego Banku Danych, Rządowego Centrum Informatycznego PESEL, WKU, poszczególnych urzędów miast i gmin, udzielanie informacji adresowej,
prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie na pobyt stały,
uczestnictwa w pracach związanych z przeprowadzeniem wyborów, sporządzeniem spisów wyborców, wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania,
sporządzanie spisów i wykazów na potrzeby różnych instytucji,
prowadzenie rejestrów i wydawanie zaświadczeń w zakresie ewidencji ludności,
wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, paszportów i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
Do zakresu spraw wojskowych należy w szczególności :
rejestracja i ewidencja przedpoborowych z terenu gminy,
przygotowanie dokumentacji i współudział w prze
prowadzeniu poboru,
przyjmowanie, opiniowanie i kompletowanie podań oraz wydawanie decyzji o przedterminowe zwolnienie żołnierzy z pełnienia służby wojskowej z tytułu sprawowania opieki nad członkiem rodziny, osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego lub uznania za jedynego żywiciela.
W zakresie działalności gospodarczej prowadzone są w szczególności sprawy związane z:
prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej,
wydawaniem zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
wydawaniem decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalach
gastronomicznych i placówkach handlowych,
ustaleniem czasu pracy placówek handlowych , usługowy
ch i gastronomicznych.
W zakresie spraw społecznych prowadzone są w szczególności sprawy
związane z wydawaniem zezwoleń na organizowanie :
zbiórek publicznych,
zgromadzeń
imprez masowch.
Edukacja , Kultura ,Kultura – Fizyczna ,
Zdrowie i Opieka Społeczna
Do zadań w zakresie oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola i szkoły a w szczególności :
prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ,przekształcaniem i likwidowaniem gminnych jednostek oświatowych,
kształtowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
analiza arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych,
organizacja bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
kontrola spełniania obowiązku nauki przez uczniów kończących gimnazjum,
koordynacja działań i kontrola organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,
prace przygotowawcze związane z powierzaniem stanowisk dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
organizowanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o uzyskanie stopnia awansu zawodowego,
prowadzenie rejestru aktów nadania stopni awansu zawodowego,
realizacja zadań związanych z rządowymi programami udzielania finansowego wsparcia dla uczniów ,
opracowywanie sprawozdań ,analiz dotyczących placówek oświatowych na potrzeby własne i różnych instytucji,
współdziałanie z różnymi instytucjami w zakresie oświaty,
prowadzenie rejestru placówek oświatowych .
Do zadań w zakresie kultury i sztuki należy w szczególności:
organizacja imprez kulturalnych na terenie gminy,
współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w zakresie organizacji imprez kulturalnych , oraz z innymi organizacjami, ins
tytucjami,
nadzór nad instytucjami kultury tj. Gminną Biblioteką Publiczną ,Gminną Świetlicą Środowiskową oraz współdziałanie z tymi instytucjami,
prowadzenie spraw w zakresie upamiętnienia i ochrony miejsc pamięci narodowej,
koordynowanie współpracy zagranicznej w tym organizacja wymiany kulturalnej z zagranicą,
współdziałanie z wydawnictwami , instytucjami zajmującymi się upowszechnianiem kultury,
prowadzenie ksiąg rejestrowych instytucji kultury .
Do zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu należy w szczególności:
upowszechnienie wszystkich form kultury fizycznej,
organizacja gminnych zawodów i turniejów sportowych,
współdziałanie z klubami i stowarzyszeniami w zakresie rozwoju kultury fizycznej,
realizacja zadań związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych .
Do zadań w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej należy w szczególności:
nadzór nad działalnością statutową publicznego zakładu opieki zdrowotnej,
kontrola prawidłowego wykorzystania przyznanej dotacji dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej ,
ocena stopnia zaspokajania potrzeb mieszkańców na świadczenia i usługi z zakresu ochrony zdrowia oraz dostępności do tych świadczeń,
realizacja programu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, współpraca z Komisją,
koordynacja i nadzorowanie spraw z zakresu pomocy społecznej .